Hundträning

Idag har vi haft besök av Åsa med kortisarna Bosco och Salo, vilket var väldigt trevligt! Vi tränade lydnad och tog sedan en promenad, jag var dock så klantig att jag lät kameran ligga plats i väskan hela dagen, som om den gjorde någon nytta där...
 
Nåväl. Jag, som inte har tränat lydnad tillsammans med någon sedan... Ja, det är ruskigt länge sedan, jag var så nervös att jag knappt visste vad jag skulle göra - detta bara av det faktum att någon tittade på oss. Bättring krävs! Så fort det börjar bli barmark ska vi typ bosätta oss på brukshundklubben. Vi har så väldigt mycket att jobba på, men det är roligt och utmanande! Qrius och jag har ju relativt nyligen kommit igång efter ett mycket långt träningsuppehåll, jag vet inte hur många gånger jag svurit över att jag skaffade en hane igen, men nu känns det som om vi i alla fall rör oss åt rätt håll.
 
Nu jäklar ska det tränas! 
 
Okej, kanske inte just nu. Det är nu fyra timmar sen vi kom hem, Qrius har inte rört sig en centimeter. Men han andas i alla fall...
 

För övrigt är jag extremt valpsjuk just nu. Det finns massor med underbara valpar, med jättespännande stamtavlor. Men jag ska DEFINITIVT inte köpa en valp nu, hur frestande det än är. Qrius ska få vara ensamhund tills han är vuxen nog att vara en förebild. Då däremot, då ska vi helt klart utöka vår flock och med allra största sannolikhet blir det en långnos till!
 
Jag och en 5 veckor ung Qrius i Arbrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0