Qrius 1 år!

Nu har jag varit dålig på att uppdatera bloggen - igen!





I förrgår, alltså den 13e juni, fyllde Qrius och hans syskon ett år. Varför ska tiden gå så fort?? Nu får jag väl överväga att sluta kalla honom för "valpen"...

Ett år är en ganska viktig ålder för en hund, lite som 18 år för oss människor tänker jag. Nu är han gammal nog för HD-röntgen, omlysning av ögon, MH och såklart det vi längtat efter; starta i appellen! Vi siktar på att få dessa saker avklarade under sommaren/hösten :)



Qrius 1 år



Q stannar upp och spanar mot grannarna som bygger om, hans matte är 'alltid redo' med kameran...



Bortsett från födelsedagsfirande har vi fullt upp med flyttning för tillfället. Håller som bäst på att bo in oss i vår nya lägenhet, en tvåa med kokvrå på porsön, en helt perfekt lägenhet för oss (och visst kommer det att rymmas en collie till när det är dags att utöka flocken)!


För övrigt sitter jag och funderar på att anmäla till någon utställning i sommar, är ju av den åsikten att man bör ställa sin hund minst en gång i varje klass; junior-, unghund-, bruks-, öppen-, champion- och slutligen veteranklass. Och ska jag hinna ställa Q i juniorklass, är det väl dags att anmäla nu, så fort som tiden verkar gå!!



Älskade pälskling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0