Februari

Idag har jag och Liten varit på en underbar promenad på isen. Solen sken och termometern låg på -22, alltså bra mycket trevligare än det varit den senaste tiden, då den stadigt legat mellan -28 och -36... Jag har ingenting emot vintern som sådan, men när den är kallare än -30 kan jag inte påstå att jag njuter av att vara ute. Och även collies är tåliga med sin tjocka päls, blir det kallt om tassarna vid dom temperaturerna. Så förra veckan var det bara att plocka fram symaskinen och sy fleece-tossar åt Liten, så vi i alla fall kunde ta kortare promenader utan problem!

Men idag var det alltså betydligt trevligare att vara ute, här är lite bilder på Lillkillen som börjar bli stor.

























Kommentarer
Postat av: Elin G

å, härliga bilder! Längtar lite till soliga promenader på isen hemma.. :) Har dom fått till någon isväg än?

2012-02-07 @ 21:44:37
URL: http://celling.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jaa, i alla fall mellan Norra Hamn och Hälsans Hus. Resten av vägen är än så länge bara markerad med pinnar och så har dom kört lite med skoter, så det känns en del i benen när man går där... Hörde dock att även den biten av isvägen är på G! :)

2012-02-08 @ 18:27:00
URL: http://www.rosells.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0