Jullov

Jag och Qrius njuter av vårt jullov!

I eftermiddags tog vi en promenad längs Storgatan och kollade på alla människor som handlade på mellandagsrean. Tro mig, det var en hel del folk ute! Vi stannade till en stund utanför en galleria för lite kontaktövningar, väldigt bra träning bland allt folk. Sen gick vi hem via Stadsparken där Qrius fick undersöka en lekpark och klättra in i dess borgliknande rutschkanebyggnad (svårt att förklara...) Lekparker är roliga när man har hund!!


Lite bilder från vårt jullov:



Qrius vilar framför granen, kvällen innan julafton (notera våra fina kompostgaller...)



Det har blivit en hel del snöbus och härliga promenader. Senaste veckorna har jag och Q dock varit lite oense om vad som är lämpligt promenadtempo; jag tycker inte att det är intressant att stanna en kvart vid varje hundkissfläck. På Juldagen lyfte Q på benet första gången, så hans plötsliga och obeskrivligt stora intresse för kissfläckar kan ju ha naturliga förklaringar...




Självklart myser vi en hel del, man får passa på när man har tid och ro. Har själv bestämt att 23 - 31 december är helt pluggfri tid, så jag och liten har haft mycket kvalitetstid tillsammans!




Sen har vi börjat jobba mer målmedvetet på lydnadsträning, jag har till och med plockat fram en klicker för att prova hur det är att träna med en sån. Roligt att komma igång med träningen efter ett motivationsuppehåll pga flytt och skolstress!



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kompostgaller till granen :-D Får du inte ha julpyntet ifred? :-P

2011-12-28 @ 22:22:31
URL: http://collieforever.se
Postat av: Hanna

Haha, nej det får jag inte! En busig valp och två trädklättrande katter bor ju här ;)

2011-12-29 @ 21:15:50
URL: http://www.rosells.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0